أحمد فهمى
أحمد فهمى

في تصريح كشفه اليوم النجم أحمد فهمى، وذلك ضمن كواليس خلافه ومشاجرته مع النجم محمد رمضان، ولاعب الزمالك شيكابالا، والإعلامى جابر القرموطى.

وجدير بالذكر ان الفنان فى الجزء الثانى من برنامج "يوم ليك"، والذى تقدمه الإعلامية سمر يسرى، على قناة الحياة الفضائية: "جابر القرموطى عرض خبرا عنى وعن زوجتى هنا الزاهد، وكان هزاره تقيل، اتصلت على الهواء فى البرنامج وهزرت معاه هزار تقيل، وقفلت السكة على طول".

وكما أضاف أحمد فهمى: "خناقتى مع محمد رمضان تمثلت فى أنى كنت ضيف مع إبراهيم فايق وسألنى عن رفضى مشاركة هنا الزاهد فى مسلسل البرنس ، فقلت أنا مرفضتش لكن قولتلها مساحة الدور لم يناسبها، ولكن لو دور بطولة قدامه كان يبقى تمام، ومن 3 سنين كان فيه هجوم على محمد رمضان وأنا دافعت عنه، ولكن خلاص الموضوع خلص ومفيش أى خناقات ما بينا".

وتابع: "أما خناقتى مع شيكابالا فالموضوع اتقفل واتقفل عند الجماهير لكن الخلاف بينا بدأ منذ مباراة السوبر، وشيكابالا بيعمل إشارات غير لائقة لجمهور الأهلى، فانتقدته بـ بوست لأنه أيقونة لجمهور نادى الزمالك مينفعش أى حاجة تستفزه وفى حاجات بتطلع منه مينفعش".

واستطرد فهمى: "لما جه شيكابالا فى حفل الزفاف مكنش ينفع اسمع الشتيمة من قريب وأفضل ساكت وخلاص، ولكن الموضوع خلص وممكن أكون غلطان أنى كتبت البوست ومكلمتهوش وعاتبته ودلوقتى معنديش مشاكل مع حد، ولو كنت غلطان في حاجة أنا آسف وبفتخر أنى أهلاوى".